Sałatka warzywna z ryżem za 60 groszy

W poprzednim wpisie podałem sposób na tanią i pożywną zupę ogórkową. Szkoda mi było jednak pozbywać się warzyw, z których zrobiłem wywar, dlatego wykorzystałem je do zrobienia prostej i pysznej sałatki jarzynowej. Dzięki temu recyklingowi otrzymałem tani posiłek, który mogę zjeść na kolację, lub wziąć na uniwerek i poratować się nim w razie nagłego przypadku burczenia w brzuchu.

Składniki:
ugotowane warzywa: marchew, pietruszka, seler (0 zł)
3-4 ogórki kiszone (0 zł)
2 parówki (1 zł)
3/4 szklanki ryżu (45 gr)
3 łyżeczki majonezu (27 gr)
*1 łyżeczka musztardy (4 gr)
szczypta soli i pieprzu (2 gr)

Koszt całkowity: 1,78 zł

Starczy na: 3 porcje

Koszt jednej porcji: 60 gr

Tniemy koszty:
Do zrobienia sałatki użyłem majonezu Pomorskiego, ale można równie dobrze posłużyć się tańszym odpowiednikiem z Lidla czy Biedronki. Gdyby trochę poszukać, dałoby się kupić parówki taniej niż 50 gr za sztukę (bez wchodzenia do burżujskiego Piotra i Pawła). Można nawet odpuścić sobie parówki i zrobić sałatkę z samych warzyw, co obniża koszt jednej porcji do 26 groszy.

Sposób przygotowania:
1. Ugotuj ryż w posolonej wodzie.
2. Warzywa i parówki pokrój w kosteczkę.
3. Wrzuć wszystko do miski, dodaj majonez i musztardę.
4. Dopraw sałatkę do smaku i wymieszaj.

Sałatkę odstawiłem na noc do lodówki, by się "przegryzła", ale równie dobrze można zjeść ją od razu.

Czekam w komentarzach na Wasze przepisy na tanie sałatki. Cześć!

3 komentarze on " Sałatka warzywna z ryżem za 60 groszy "

  1. fuck ! poszedłem do sklepu mówię 3 łyżki majonezu .. miałem odliczone 27 gr.a sklepowa że sprzedają na słoiki tylko ...

    OdpowiedzUsuń
  2. To brzmi jak świetna opcja! Zdrowa, sycąca i ekonomiczna sałatka warzywna z ryżem za 60 groszy - to naprawdę świetny sposób na dbanie o siebie bez nadmiernego obciążenia portfela.

    OdpowiedzUsuń